Czym SXO różni się od SEO?
Wraz z rozwojem technologii i zmianami w sposobach wyszukiwania informacji przez użytkowników, pojęcia związane z optymalizacją stron internetowych ulegają zmianom. Jednym z takich pojęć jest SXO, czyli Search Experience Optimization. W czym SXO różni się od SEO i dlaczego jest to ważne dla Twojej strony internetowej?
2023-02-21, 16:23

SEO vs. SXO

SEO, czyli Search Engine Optimization, to dziedzina związana z optymalizacją strony internetowej pod kątem wyników organicznych w wyszukiwarkach internetowych. Celem SEO jest przyciągnięcie większej liczby użytkowników na stronę internetową poprzez zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

SXO, z kolei, to optymalizacja strony internetowej pod kątem doświadczenia użytkownika podczas wyszukiwania informacji. Chodzi tu o to, aby strona internetowa była łatwa w obsłudze, responsywna, szybko wczytywała się na urządzeniach mobilnych oraz zawierała wartościowe treści dla użytkowników.

Oprócz tradycyjnych elementów SEO, takich jak optymalizacja treści, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz tagowanie, SXO uwzględnia również inne czynniki. Na przykład, SXO obejmuje optymalizację nawigacji na stronie, tak aby użytkownik miał łatwy dostęp do potrzebnych informacji. Ważne są również elementy wizualne, takie jak kolorystyka i układ strony, które wpływają na doświadczenie użytkownika.

SXO - kampania marketingowa

Dlaczego warto zwrócić uwagę na SXO?

Po pierwsze, ponieważ dobre doświadczenie użytkownika na stronie internetowej ma wpływ na poziom zaangażowania użytkowników i skuteczność działań marketingowych. Jeśli strona jest łatwa w obsłudze i szybko wczytuje się na urządzeniach mobilnych, użytkownicy są bardziej skłonni do jej odwiedzenia i spędzenia na niej więcej czasu.

Po drugie, SXO ma wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Wysoka jakość doświadczenia użytkownika na stronie jest uznawana przez algorytmy wyszukiwarek jako ważny czynnik, co może przyczynić się do zwiększenia widoczności strony w wynikach organicznych.

Podsumowując, SXO to rozwinięcie koncepcji SEO, które uwzględnia nie tylko tradycyjne czynniki optymalizacji, ale także elementy dotyczące doświadczenia użytkownika na stronie internetowej. Dobre SXO ma wpływ na zaangażowanie użytkowników, skuteczność działań marketingowych oraz pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

KONTAKT / AUTOR
Invette
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.